Paris Saint-Germain (PSG), Parc des Princes'in kapasitesinin ve modern olanaklarının kulübün artan vizyonuna artık yeterli gelmediğini belirterek yeni bir stadyum projesi başlattığını duyurdu. Kulüp CEO’su Victoriano Melero, Şampiyonlar Ligi şampiyonluğunun ardından hedef çıtasını yükselten PSG'nin, Los Angeles’taki son teknoloji spor komplekslerinden ilham aldığını ifade etti.
Paris St Germain CEO'su Victoriano Melero ve Los Angeles'taki Fransız başkonsolosu Adrien Frier, 12 Haziran 2025'te ABD'nin Beverly Hills kentinde bir fotoğraf için poz veriyor. REUTERS/Rory Carroll
Melero, takımın şu anda maçlarını oynadığı 48 bin kapasiteli Parc des Princes’in artık yeterli gelmediğini belirtti. PSG yönetimi, Paris'in güneyinde yer alan Massy ve batısındaki Poissy bölgelerinde bir yıl boyunca saha analizleri yaparak yeni stadyum için en uygun alanı belirlemeyi planlıyor.
“Bir sonraki büyük hedefimiz yeni bir stadyum” diyen Melero, kulübün geliri çeşitlendirmek ve taraftarlara daha fazla deneyim sunmak için ABD'deki tesis modellerinden etkilendiğini vurguladı. Özellikle, Los Angeles’taki SoFi Stadyumu gibi sporun ötesine geçen çok amaçlı komplekslerin PSG'nin yeni stadyum vizyonuna ilham verdiğini söyledi.
2020 yılında açılan ve 5 milyar dolara mal olan SoFi Stadyumu, yalnızca bir futbol sahası değil; NFL takımları Rams ve Chargers’a ev sahipliği yapmasının yanı sıra Taylor Swift ve Beyoncé gibi sanatçıların konserlerine de sahne oluyor. 70.000 kişilik bu dev tesis, 2026 Dünya Kupası ve 2028 Los Angeles Olimpiyatları’nda da kritik bir rol üstlenecek. PSG de bu modeli örnek alarak yalnızca maç günleri değil, yıl boyunca etkinliklerin düzenlenebileceği, taraftar deneyimini ve gelir potansiyelini artıran çok amaçlı bir yapı planlıyor.
Amerika’da Güçlü Taraftar Tabanı ve Yatırım
Fransa'nın Los Angeles Başkonsolosu Adrien Frier, PSG'nin ABD’deki etkisini: “Bir teknoloji tek boynuzlu atı (unicorn) gibi ve içinde Amerikan kanı var” sözleriyle tanımladı. Beverly Hills’te Şampiyonlar Ligi kupasının sergilendiği özel resepsiyonda konuşan Frier, kulübün uluslararası alandaki başarısında Amerikan taraftarların ve yatırımcıların katkısına dikkat çekti. Kulübün ABD'de yaklaşık 5 milyon taraftarı bulunuyor ve Nike’ın ikonik Air Jordan markasıyla yaptığı iş birlikleri, PSG’nin küresel marka değerini daha da yukarı taşıyor.
PSG’nin sermaye yapısında, %12,5’lik hisse ABD merkezli Arctos Partners'a aitken, geri kalan %87,5’lik bölüm kulübün çoğunluk sahibi Qatar Sports Investments tarafından kontrol ediliyor. Kulübün toplam değeri ise yaklaşık 4,4 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Melero, PSG’nin sportif ve ticari hedeflerinin büyümeye devam ettiğini belirterek: “O kupayla kulübümüzün hikayesini yazdık. Şimdi bu çok genç takımla futbolun geleceğini yazma zamanı” ifadelerini kullandı.