Dünyanın en güçlü iki markası Nike ve Spotify, genç kızları harekete geçirmek için güçlerini bir kez daha birleştirdi! Yeni küresel proje “Make Moves”, kızları her gün bir şarkıyla dans etmeye, koşmaya ya da sadece keyifle hareket etmeye çağırıyor.
Projeye dünyanın dört bir yanından ünlü sporcular, sanatçılar ve içerik üreticileri destek veriyor. Hazırlanan Nike x Spotify Make Moves çalma listesi, genç kızlara hem sporla eğlenmenin hem de müzikle kendilerini ifade etmenin yeni yollarını sunuyor.

Nike’ın yıldız sprinteri Dina Asher-Smith kampanyada şu mesajı veriyor:
“Genç kızlar mutlaka spor yapmalı. Arkadaş edinmekten özgüven kazanmaya, bedeninizle gurur duymaya kadar spor size hayat boyu kullanacağınız pek çok şey kazandırıyor.”
Spotify listesi, kızların temposuna göre şekilleniyor: koşu için yüksek enerji, yoga için huzur veren ritimler, dans için yükselten beat’ler… Nike futbolcusu Lotte Wubben-Moy’un dediği gibi:
“Bazen ben mi müzik dinliyorum yoksa müzik mi beni dinliyor emin olamıyorum. Kulaklığım varsa hayat bana ne getirirse getirsin hazırım.”

Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre genç kızların %85’i yeterince hareket etmiyor. Üstelik çoğu, özgüven eksikliği ya da yargılanma korkusuyla spordan uzaklaşıyor. İşte tam bu noktada Make Moves devreye giriyor: sporu eğlenceli, ulaşılabilir ve günlük bir ritüel haline getirmek için.
Kampanyada yer alan bir diğer yıldız atlet Keely Hodgkinson ise müzik ve sporun hayatındaki yerini şöyle özetliyor:
“Müzik benim için her şeyin sabiti oldu; inişlerde, çıkışlarda, motivasyon ve tesellide… İşte bu yüzden genç kızlara yönelik müzik ve hareket odaklı bir kampanya çok anlamlı. Eğer daha fazla kız sporda kalır ve ritmini bulursa, hayat için güçlü araçlar kazanmış olur.”