NBA takımları, 2024-25 sezonu için sponsorluklardan toplam 1,62 milyar dolar gelir elde etti.
Bu rakam, bir önceki yıla göre %8’lik bir artışa işaret ederken, son beş yıl içerisinde toplamda %91’lik bir büyüme anlamına geliyor. Veriler, spor ve eğlence istihbaratı firması SponsorUnited tarafından yayımlanan yeni bir rapordan derlendi.
SponsorUnited’ın Eylül 2021 ile Nisan 2025 arasında SaaS tabanlı platformu üzerinden topladığı veriler, NBA’in saha dışı ticari gücünün özellikle forma yaması anlaşmaları ve sektör çeşitliliğiyle güçlendiğini ortaya koyuyor. 2017-18 sezonunda başlatılan forma yaması uygulaması, bu sezon 11 yeni anlaşmayla büyüdü. Boston Celtics (Amica Insurance), Sacramento Kings (Reviver) ve Portland Trail Blazers (Brightside Windows) gibi kulüpler ilk kez anlaşma yaptığı markalarla öne çıktı. NBA genelinde bu sponsorluk kategorisinden elde edilen toplam gelir 80 milyon doları aştı.
Teknoloji Sponsorlukta Lider
Sponsorluğun en hızlı büyüdüğü alanlardan biri teknoloji sektörü oldu; bu alandan elde edilen gelir 22 milyon dolara ulaştı. Sağlık (8,2 milyon $) ve otomotiv (8 milyon $) kategorileri de dikkat çekici artışlar gösterdi.
NBA’e bu sezon ilk kez katılan yaklaşık 450 yeni marka, ligdeki ticari büyümenin tabanını genişletti. En fazla büyüme gösteren sponsorluk sektörleri arasında inşaat (%37), alkol (%35), teknoloji (%31), konaklama ve eğlence (%31) ile kamu sektörü (%30) yer aldı.
Rakuten ve JPMorgan Chase Zirvede
Forma yaması harcamalarında öne çıkan markalar arasında Golden State Warriors’ın sponsoru Rakuten ve salon isim hakkı ortağı JPMorgan Chase en yüksek bütçeleri ayıran iki marka oldu. AB InBev, Toyota ve Los Angeles Lakers formasında yer alan Koreli gıda markası Bibigo da ligin en çok yatırım yapan beş sponsoru arasında yer aldı. Toyota, ligin 30 takımının yarısından fazlasına sponsor olarak geniş bir görünürlük sağlıyor.
NBA, Sponsorluk Gelirinde Üçüncü Sırada
Amerikan erkek profesyonel ligleri içinde NBA, sponsorluk gelirlerinde NFL (2,5 milyar $) ve MLB’nin (1,9 milyar $) ardından üçüncü sırada yer alıyor. Ancak NBA’in yükselen genç yıldızları da sponsorluk pazarında büyük ilgi görüyor. Philadelphia 76ers’ın çaylak gardı Jared McCain, 30 farklı marka ile sponsorluk anlaşması yaparak en çok anlaşmaya sahip NBA oyuncusu oldu. Onu Karl-Anthony Towns (23), Josh Hart (19) ve Jalen Brunson (18) takip etti.
Bu veriler, NBA’in sadece sahadaki performansla değil, saha dışındaki ekonomik büyüme ve ticari çekicilikle de güçlü bir lig konumunda olduğunu gösteriyor. Yeni medya hakları anlaşmalarının (ABC/ESPN, NBC/Peacock, Amazon Prime Video) 2025-26 sezonunda devreye girmesiyle birlikte sponsorluk ve medya gelirlerinin daha da artması bekleniyor.